Tue, 29 Jul 2014سه شنبه 7 مرداد 1393
 
كليپهاي صوتي و تصويري: 599
تعداد كل مقالات : 2356
تعداد كل بازديدها تاكنون : 1444598
 
 
 

 پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود : (أيما امرأة سألت زوجها الطلاق من غير ما بأس فحرام عليها رائحة الجنة) «هر زني که بدون سبب از شوهرش تقاضاي طلاق کند، بوي بهشت بر او حرام است». ترمذی (1199) و در حديثي ديگر مي‌فرمايد : (المختلعات هن المنافقات) «زناني که خلع مي‌کنند (تقاضاي طلاق مي‌کنند) منافق‌اند».[صحیح ابن ماجه 6681]

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود: (لعل رجلا يقول ما يفعل بأهله، و لعل امرأة تخبر بما فعلت مع زوجها، فأرم القوم، فقلت إي و الله يا رسول الله، إنهن ليفعلن و إنهم ليفعلون، فقال صلی الله علیه وسلم  : فلا تفعلوا، فإنما مثل ذلک کمثل شيطان لقي شيطانة في طريق فغشيها و الناس ينظرون). «شايد در ميان شما مردي باشد که آنچه را با زنش انجام داده بگويد، و يا زني باشد که آنچه را با شوهرش انجام داده تعريف کند!؟ مردم ساکت شدند، گفتم : به خدا قسم اي رسول الله! زنان اين کار را مي‌کنند و مردان هم اين کار را مي‌کنند، پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود : اين کار را نکنيد چون اين کار مانند کار شيطان نري است که شيطان ماده‌اي را در راه مي‌بيند و در حاليکه مردم به آنها نگاه مي‌کنند با او آميزش مي‌کند».[آداب الزفاف 72]

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (إذا دعا الرجل امرأته إلي فراشه فلم تأته فبات غضبان عليها لعنتها الملائکة حتي تصبح) «هرگاه مرد از همسرش خواست تا در بسترش حاضر شود و همسرش امتناع ورزيد و شوهرش از او خشمگين شد، ملائکه تا صبح او را لعنت مي‌کنند». متفق عليه : بخاری (5194)، مسلم (1436) و در حديثي ديگر مي‌فرمايد : (إذا دعا الرجل زوجته لحاجته فلتأته و إن کانت علي التنور) «هرگاه مرد همسرش را براي نيازش فرا خواند، بايد نزد او برود اگرچه بر تنور باشد (مشغول پخت و پز باشد)». ترمذی (1170)

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (لايحل للمرأة أن تصوم و زوجها شاهد إلا بإذنه) «جايز نيست که زن در حضور شوهرش روزه بگيرد مگر به اجازه او».بخاری (5195)

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (ولاتنفق امرأة شيئا من بيت زوجها، إلا بإذن زوجها، قيل و لا الطعام؟ قال : ذلک أفضل أموالنا) «زن نبايد از مال شوهرش مصرف کند، مگر اينکه شوهرش به او اجازه دهد، گفته شد حتي غذا؟ فرمود : آن بهترين اموالمان است».[صحیح ابن ماجه 1875]

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (فحقکم عليهن ألا يوطئن فرشکم من تکرهون، و لايأذن في بيوتکم لمن تکرهون) «حق شما بر زنانتان اين است که ناموستان را حفظ کنند و کسي را که دوست نداريد به خانه‌هايتان راه ندهند»

******************

مشاهده كل احاديث

 
 
 

اسلام - قرآن و تفسیر
نوار اسلام
سایت جامع فتاوای اهل سنت
مهتدین
عصر اسلام
دائرة المعارف شبکه اسلامی
اسلام تيوب
اخبار جهان اسلام
سایت بیداری
کتابخانه
پاسخ به شبهات دینی
اسلام هاوس

عمل لواط با همسر

 

 

عمل  لواط  با  همسر

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

فطرت  پاك  وطبع  سليم  از  عمل  لواط  با  همسرنفرت  دارد  و آن  را  نمي‌پذيرد  و  شريعت  اسلام  نيز  آن  را  حرام  نموده  است‌. خداوند  مي‌فرمايد:"   نساؤكم حرث لكم فأتوا حرثكم أنى شئتم  [‌زنان  شما  مركز  بذرافشاني  شما  هستند  و  مزرعه  سودمند  شما  مي‌باشند،  شما  هر  زمان  و  هر  جاكه  بخواهيد  مي‌توانيد  با  آنها  آميزش‌ كنيد  و  بكشتزار  خويش  برويد  و  بذرافشاني  كنيد]"‌.

 بديهي  است  كه  “‌حرث‌”  محل  كاشتن  و كشتن  است  و  مراد  در  آيه  محل  تولد  بچه  است ‌كه ‌كشته  در  اينجا،  فرزند  است  پس  امر بكشتن  و كاشتن‌،  جماع  از  راه  مشروع  است  نه  لواط‌،  بنابر اين‌،  لواط  حرام  است‌.

 

ثعلب ‌گفته  است‌: ارحام  زنان  ما  زمين‌ كشتزار  ما  مي‌باشد  كه  بر  ما  است  آن  را  بكاريم  و  بر  خداوند  است‌كه  آن  را  سبزكند  و  بروياند  و  لذا  مي‌فرمايد:" فأتوهن من حيث أمركم الله  [‌و  چون  پاك  شدند  از طريقي ‌كه  خدا  به  شما  فرمان  داده  و  آنگونه‌ كه  خداگفته  است  با  آنان  آميزش  كنيد...]"‌.

و" أنى شئتم " بمعني  بهر كيفيت  كه  مي‌خواهيد،‌ مي‌باشد. درباره  سبب  نزول  اين  آيه  بخاري  و  مسلم  روايت‌ كرده‌اند كه‌:"‌يهوديان  در  زمان  پيامبر صلي الله عليه و سلم   گمان  مي‌كردند  كه  اگر  مرد  از  پشت  با  زنش  جماع‌ كند  بچه‌اش  لوچ  احول  خواهد  بود  و  نصاري  نيز  از  يهوديان  پيروي  مي‌كردند  و  خداوند  در  رد  ايشان  اين  آيه  را  نازل  فرموده‌:" نساؤكم حرث لكم، فأتوا حرثكم أنى شئتم  "  يعني  مادام‌ كه  از  لواط  پرهيز كنيد  و  مقصودتان  بذرافشاني  و  باروري  و  ادامه  نسل  و  حفظ  آن  باشد  جماع  را  بهر كيفيتي ‌كه  دلتان  بخواهد  اشكالي  ندارد. احاديث  نبوي  صراحت  دارند  براينكه  عمل  لواط  با  همسر  حرام  و  ممنوع  است‌. امام  احمد  و  ترمذي و  ابن  ماجه گويند.

 پيامبر صلي الله عليه و سلم   گفت‌:" لا تأتوا النساء في أعجازهن.أو قال: في أدبارهن  [‌با  زنانتان  عمل  لواط‌ انجام  ندهيد]"‌. راويان  اين  حديث  موثوق  به  هستند. عمرو  بن  شعيب  از  پدرش  و  از  جدش  روايت‌كرده  است‌كه  پيامبر صلي الله عليه و سلم  فرمود: هركس  از  پشت  با  زنش  نزديكي‌كند  او  عمل  لواط‌ كوچك  را  انجام  داده  است‌.

احمد  و  صاحبان  سنن  از ابوهريره  روايت‌ كرده‌اند كه  پيامبر صلي الله عليه و سلم گفت‌:" ملعون من أتى امرأة في دبرها    [‌كسي ‌كه  از پشت  با  زن  خود  نزديكي‌ كند  و مرتكب  عمل  لواط  گردد  او  ملعون  و  نفرين  شده  است‌]"‌. ابن تيميه‌ گويد: هركس  از  پشت  با  زنش  نزديكي‌كند و مرتكب  عمل  لواط  شود،  اگر زنش  از  او  اطاعت ‌كند  و  بدين  عمل  تن  در دهد  هر  دو  مورد  تعزير شرعي  قرار مي‌گيرند  و اگر  زن  اطاعت  نكند  بايد  اين  زن  و  شوهر  از  هم  جدا كرده  شوند  همانگونه‌ كه  دو  نفر  فاجر كه  مرتكب ‌گناه  مي‌شوند  از  هم  جدا كرده ‌مي‌شوند.

 

وصلی الله وسلم علی نبینا محمد وعلی آله وصحبه أجمعین.‏


بازگشت به ابتدا

بازگشت به نتايج قبل

 

ارسال مقاله به دوستان

چاپ مقاله

 

     

  معرفي سايت به دوستان  |   درباره ما   |  تماس با ما

All Rights Reserved For BlestFamily.com © 2010

كليه حقوق مادي و معنوي سايت محفوظ است.