Tue, 25 Nov 2014سه شنبه 4 آذر 1393
 
كليپهاي صوتي و تصويري: 599
تعداد كل مقالات : 2356
تعداد كل بازديدها تاكنون : 1678936
 
 
 

پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود: (أيما امرأة لم ينکحها الولي فنکاحها باطل، فنکاحها باطل، فنکاحها باطل، فإن أصابها فلها مهرها بما أصاب منها، فإن اشتجروا فالسلطان ولي من لا ولي له) «هر زني که ولي او را ازدواج ندهد ازدواجش باطل است، ازدواجش باطل است، ازدواجش باطل است، پس اگر شوهرش با او نزديکي کرد بايد مهريه‌اش را به سبب نزديکي با او پرداخت کند، و اگر با هم مشاجره کردند حاکم سرپرست کسي است که سرپرست ندارد».ابن ماجه (1879)

******************

ابن عمر رضی الله عنه گفت : (نهي النبي صلی الله علیه وسلم  أن يبيع بعضکم علي بيع بعض، و لايخطب الرجل علي خطبة أخيه حتي يترک الخاطب قبله، أو يأذن له الخاطب). «پيامبر صلی الله علیه وسلم  از اينکه بعضي از شما بر معامله ديگري وارد شود، و يا اينه از زني خواستگاري کند که قبلاً برادرش (شخص ديگري) از او خواستگاري کرده، نهي کرده است مگر اينکه خواستگار اول منصرف شود يا به او اجازه دهد».بخاری (5142)

******************

از مغير بن شعبه روايت است: نزد پيامبر  صلی الله علیه وسلم رفتم و با او درباره زني که قصد خواستگاريش داشتم صحبت کردم، پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود : (إذهب فانظر إليها، فإنه أجدر أن يؤدم بينکما) «برو او را نگاه کن چون اين امر رابطه بين شما را پايدارتر مي‌کند».نسایی (69/6) و ترمذی (1093)

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم ‌فرمود :(إذا ألقي الله في قلب امري خطبة امرأة، فلابأس أن ينظر إليها) «اگر خداوند خواستگاري زني را به قلب کسي القا کرد، باکي نيست که به او نگاه کند».ابن ماجه (1864)

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود : (تزوجوا الودود الولود فإني مکماثر بکم الأمم) «با زنان محبت‌گر و بچه‌‌زا ازدواج کنيد؛ چون من در ميان امت‌ها به کثرت شما افتخار مي‌کنم».ابوداود (2035)

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (تنکح المرأة لأربع: لمالها، و لحسبها و لجمالها، و لدينها، فاظفر بذات الدين تربت يداک)«زن بخاطر چهار چيز براي ازدواج انتخاب مي‌شود : مال و دارائي، اصل و نسب، زيبائي و ديانت؛ پس زن ديندار را انتخاب کن، دستهايت خاک‌آلوده شود».متفق عليه: بخاری (5090)، مسلم (1466)

******************

مشاهده كل احاديث

 
 
 

اسلام - قرآن و تفسیر
نوار اسلام
سایت جامع فتاوای اهل سنت
مهتدین
عصر اسلام
دائرة المعارف شبکه اسلامی
اسلام تيوب
اخبار جهان اسلام
سایت بیداری
کتابخانه
پاسخ به شبهات دینی
اسلام هاوس

آمیزش با زن از راه عقب (دبر)‏

اگر کسی به سبب ناآگاهی از راه عقب با همسرش آمیزش کند، حکمش چیست؟

 

الحمدلله،

 

آمیزش با زن از راه عقب حرام است. اگر کسی به علت ندانستن مرتکب چنین کاری شد، وقتی كه به حرمت این کار پی برد، و از آن دست کشيد؛ معذور است. و گناهكار نيست؛ (زيرا از حكم مسأله بي اطلاع بوده است.)

 دلیل حرام بودن همخوابی با زن از راه عقب حدیثی است که بخاری و مسلم از جابر بن عبدالله رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روایت کرده اند که گفت: یهود می گفتند: اگر کسی از پشت با زنش در راه جلو آمیزش کند؛ فرزندش چپ چشم  و دوبین (لوچ) خواهدشد.

 می گوید آنگاه اين آیه نازل شد:« نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ » [بقره: 223] :

« زنان شما محل بذر افشانی شما هستند، پس هر گونه که می خواهيد به آن محل در آیید». بخاری (4528) و مسلم (1435).

 و مسلم اضافه کرده: « اگر می خواهد زن را بر چهره اش بخواباند یا نخواباند؛ اما فقط از یک راه (راه جلو) آمیزش کند».

 پس الله تعالی گفته ی یهودیان را که می گفتند( اگر مردی با زنش در راه جلو از پشت آمیزش کند، فرزندش چپ چشم و دوبین(لوچ) خواهد بود.) تکذیب کرد. در آیه توضیح داد که شوهر به هر صورتی می تواند با زنش آمیزش نماید؛ به شرطی که در راه جلو باشد. الله تعالی زنان را محل بذرافشانی نامیده است که از آنها فرزند به دنیا می آید. و از آمیزش در راه عقب (لواطت) فرزند به دنیا نمی آید.

 این که در شأن نزول آیه آمده است که یهودیان می گفتند فرزند چپ چشم می شود، معلوم است که آمیزش از راه عقب با زن اصلاً موجب تولد فرزند نمی شود.

ترمذی و احمد از ام سلمه "رضی الله عنها" و او از پیامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ  روایت می کند که ایشان در مورد این آیه« نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ » فرمود: یعنی از راه(جلو) با زن آمیزش کنید. ترمذی (2979)

 همچنین احادیث زیادی در ممنوعیت آمیزش بازن از راه عقب آمده است. از آن جمله حدیثی است که احمد و ابوداود از ابوهریره رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روایت می کنند که گفت: پیامبر صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود:« مَلعونٌ مَنْ أَتَى امْرَأَةً فِي دُبُرِهَا»«کسی که از راه پشت با زنش آمیزش می کند ملعون است» آلبانی در "صحیح ابی داود" (1894) آن را حسن قرار داده است.  و در عبارتی دیگر آمده است:« لا ينظرُ الله إلى رجلٍ جامَعَ امرأتَهُ في دُبُرها» :

 « الله تعالی به مردی که با زنش از راه عقب آمیزش کند، نگاه رحمت نمی نماید.» آلبانی در "صحیح ابن ماجه" (1560) آن را صحیح دانسته است.

 احمد در حدیثی دیگر از علی بن ابیطالب رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روایت می کند که پیامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود:« لا تأتوا النساء في أعجازهن» أو قال «فی أدبارهن» : « از راه پشت با زنان آمیزش نکنید.» احمد (1/86)

از آن جمله حدیثی است که احمد و ترمذی از علی بن طلق رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روایت کرده اند که گفت: از پیامبر   صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ شنیدم که فرمود: «لَا تَأْتُوا النِّسَاءَ فِي أَستاهِهِنَّ، فإِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحِي مِنْ الْحَقِّ»:

« با زنان از راه عقب آمیزش نکنید، چون الله تعالی از بيان حق شرم نمی کند.» ترمذی (1166،1164)

 

وبالله التوفیق و صلی الله علی نبینا محمد و آله و صحبه و سلم

فتاوای انجمن دائم پژوهشهای علمی و افتا (19/281-284)

 

IslamPP.Com


بازگشت به ابتدا

بازگشت به نتايج قبل

 

ارسال مقاله به دوستان

چاپ مقاله

 

     

  معرفي سايت به دوستان  |   درباره ما   |  تماس با ما

All Rights Reserved For BlestFamily.com © 2010

كليه حقوق مادي و معنوي سايت محفوظ است.