Mon, 25 Oct 2021دوشنبه 3 آبان 1400
 
كليپهاي صوتي و تصويري: 599
تعداد كل مقالات : 2523
تعداد كل بازديدها تاكنون : 6794002
 
 
 

پيامبر -صلى الله عليه وسلم- فرمود: (إذا دعي أحدکم إلي الوليمة فليأتها) «اگر يکي از شما به وليمه (عروسی که در آن امر خلاف شرع نباشد) دعوت شد، بايد براي آن بيايد». متفق عليه : بخاری (5173)، مسلم (1429)

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: (شر الطعام طعام الوليمة، يمنعها من يأتيها، و يدعي إليها من يأباها، و من لم يجب الدعوة فقد عصي الله و رسوله) «بدترين عذا، غذاي وليمه‌اي است که فقراي نيازمند از آن منع و ثروتمندان بي‌نياز به آن دعوت شوند، وکسي که دعوت وليمه را اجابت نکند به راستي نافرماني خدا و رسول او را کرده است». متفق عليه : مسلم (1432)، بخاري و مسلم اين حديث را بصورت موقوف از ابوهريره روايت کرده‌اند، بخاری (5177).

******************

از انس روايت است : (ما رأيت رسول الله صلی الله علیه وسلم  أولم علي امرأة ما أولم علي زينب، فإنه ذبح شاة) «نديده‌ام که پيامبر صلی الله علیه وسلم  به اندازه‌اي که براي زينب وليمه داده، براي ساير زنانش بدهد، او براي زينب يک گوسفند ذبح کرد». متفق عليه: مسلم (1428)، اين لفظ مسلم است، بخاری (5171

******************

پيامبر صلی الله علیه وسلم  به عبدالرحمن بن عوف فرمود: (أولم ولو بشاة) «وليمه بده اگرچه گوسفندي باشد». متفق عليه : بخاری (5153)، مسلم (1427)

******************

بريده بن حصيب رضی الله عنه گفت: (لما خطب علي فاطمة رضي الله عنها قال : قال رسول الله صلی الله علیه وسلم  : إنه لابد للعرس من وليمة) «وقتي که علي از فاطمه رضي الله عنها خواستگاري کرد، پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود : براي عروسي وليمه لازم است». صحیح ابن ماجه (2419)

******************

سنت است که مرد در هنگام آميزش با زن خویش بگويد : (بسم الله اللهم جنبنا الشيطان و جنب الشيطان ما رزقتنا) «به نام خدا، خداوندا! شيطان را از ما و از آنچه به ما عطا مي‌کني دور بگردان»، پيامبر صلی الله علیه وسلم  فرمود: (فإن قضي بينهما ولد لن يضره الشيطان أبدا) «اگر کودکي از آن دو متولد شود، شيطان هرگز به او ضرر نمي‌رساند». متفق عليه : بخاری (5165)، مسلم (1434)

******************

مشاهده كل احاديث

 
 
 

اسلام - قرآن و تفسیر
نوار اسلام
سایت جامع فتاوای اهل سنت
مهتدین
عصر اسلام
دائرة المعارف شبکه اسلامی
اسلام تيوب
اخبار جهان اسلام
سایت بیداری
کتابخانه
پاسخ به شبهات دینی
اسلام هاوس

 
 



شماره

 موضوع مقاله

تاريخ اضافه

 مشاهده

1936

آداب نصیحت

2018-07-15

4054

1935

آداب نامگذاری فرزندان

2018-06-23

3656

1934

خواندن سوره‌ی فاتحه به هنگام خواستگاری و عقد

2018-05-20

3823

1933

آیا محبت بین زن و شوهر واجب است؟

2018-04-14

4054

1932

خطاها و اشتباهات مربیان در تربیت کودکان

2018-02-05

4229

1931

توجه به بچه بعد از شش سالگی

2018-01-29

4211

1930

توجه به بچه در شش سال اول زندگی

2018-01-21

4028

1929

توجه کردن به فرزند بعد از ولادت

2018-01-06

3844

1928

تفاوت فَسْخ و طلاق و خُلْع

2018-01-06

3902

1927

اهمیت خانواده در اسلام

2017-12-30

3891

1926

طریقه رفتار با همسر و والدین

2017-12-23

4179

1925

اموری که انسان را در نیکی به والدین کمک می‌کند

2017-12-17

3798

1924

نیکی و احسان به والدین

2017-12-09

3977

1923

اسباب نافرمانی از والدین

2017-12-02

3942

1922

عقوق والدین

2017-11-25

3689


 

آداب نصیحت
آداب نامگذاری فرزندان
خواندن سوره‌ی فاتحه به هنگام خواستگاری و عقد
آیا محبت بین زن و شوهر واجب است؟
خطاها و اشتباهات مربیان در تربیت کودکان
توجه به بچه بعد از شش سالگی
توجه به بچه در شش سال اول زندگی
توجه کردن به فرزند بعد از ولادت
تفاوت فَسْخ و طلاق و خُلْع
اهمیت خانواده در اسلام
طریقه رفتار با همسر و والدین
اموری که انسان را در نیکی به والدین کمک می‌کند
نیکی و احسان به والدین
اسباب نافرمانی از والدین
عقوق والدین
استفاده از داروهای محرک جنسی
پاداش نیکی زن و شوهر در حق یکدیگر چیست؟
زنی نصرانی می‌ خواهد بر شوهرش شرط بگذارد که اگر مسلمان شوند همسری دیگر اختیار نکند
رساله ی دوم: اختلافات زوجين
رساله ی اول: خانواده خوشبخت
روش تعامل با زنان
شیوه ی تعامل با کودکان
آیا فرزند بیشتر یعنی زندگی بدتر و فرزند کمتر یعنی زندگی بهتر؟!!(۲)
آیا فرزند بیشتر یعنی زندگی بدتر و فرزند کمتر یعنی زندگی بهتر؟!! (۱)
چگونه فرزندانمان را در رمضان تربیت کنیم؟
ویژگی‌ها همسر نیک
چگونه فرزندانمان را در رمضان تربیت کنیم؟
دوست صالح
شروط شوخی
محبت و مهرورزی به فرزندان

     

  معرفي سايت به دوستان  |   درباره ما   |  تماس با ما

All Rights Reserved For BlestFamily.com © 2010

كليه حقوق مادي و معنوي سايت محفوظ است.